Mimarlıktan Sonra Hukuk

Hukuk fakültesini Mimarlık fakültesini bitirirken girdiğim üniversite imtihanında kazanmıştım yıl 1979. Kayıt olmak için müracaat ettim. Benden lise diplomamı getirmemi istediler. Üniversite mezunu olduğumu mezuniyet belgesini versem olmaz mı dedim. Olmaz dediler. O zaman İzmir'e gidip Ege Üniversitesinden diplomayı almak zor geldi. Nasip bu ya gitmedim. Yıllar sonra af çıkınca o zaman olmadı şimdi okuyacağım dedim ve 2013 te İstanbul Hukuk'a başladım. 2017 de bitirmek nasip oldu Hamdolsun. Burada bir hatıramı anlatacağım: Mezuniyet törenime oğlum gelinim ve o zaman henüz yaşını doldurmamış torunum birlikte gelmiştiler. En az mezuniyetim kadar sevinmiştim. Bir ara Annesiyle babası okulun mescidinde namaz kılıyorlar ben de dışarıda torunumun bebek arabasının başında bekliyorum. Mescidden çok sevdiğim hocalarımdan biri olan Prof Dr. Aydın Gülan Bey çıktı, yanıma geldi bana bebek arabasına baktı “Torunum hocam” dedim. Hocam da: “O senin mezuniyet törenini gördü, inşaallah sen de O'nun mezuniyet törenini görürsün” dedi. Nasip dedim. İnşaallah...
Mimarlık mezunu olduğumdan dolayı sözel bir bölümün mezunu olmamanın eksikliğini hep hissetmişimdir. O eksikliği gidermek yıllar sonra nasip oldu şükürler olsun. Arkadaşlığın ne olduğunu şimdi daha iyi bildiğimden Mimar arkadaşlarımdan çok avukat, hakim, savcı arkadaşlarım olacak. Tabi gene nasip...
Bu bölümde hukukla ilgili yazılar yazmayı düşünüyorum. Bu başlangıç olsun dedim.
Selam ve sevgiler

Ali Soyyiğit

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Elin Verdiğini Öbür Elin Görmesin

Doğru Merdiven

SILA-İ RAHİM

Tevazu ve Kibir

Sevgi Baht Olmuş Ezelden Bize