Mimarlık

Mimarlık Bölümünü de faaliyete geçirmemiz gerekiyor. Tabi Üniversite hayatımda ilk göz ağrım Mimarlık. Gerçi bir göz atma olarak Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi de var. Şöyle: 1973 yılları ilk üniversite kaydımı Ankara'da Siyasal Bilgiler Fakültesine yaptırdım. Bir hafta derslere devam ettim. Bölümü çok ta sevdim. Ne var ki Ankara'da o zamanlar hiç tanıdığım yok, bir de Ankara'nın hava kirliliği var. Bizde Yahya Kemali çok severiz huyu bize de geçmiş herhalde. İstanbul'dan Ankara'ya gidip oraya alışmak kolay da gelmedi bana. İlk fırsatta puanım denk gelince kaydımı siyasaldan sildirip İzmir Alsancak'ta Mimarlık Bölümüne aldırdım.
Mimarlığı İzmir'de çeşitli maceralarla okuyup bitirdim. İşe İstanbul'da başladım. Hakkımda bölümünde detaylarını anlattım.
Şimdi mimarlıktan bahsetmeye başlarken bana çok sorulan bir soruyla başlamak istiyorum. “Mimarla İnşaat Mühendisinin farkı nedir? Kısaca anlatacağım: Mimar inşa edilecek yapı ya da binanın ilk önce projesini hazırlayandır. Yani işin proje kısmı mimarla başlar. Binanın aklınıza gelen nasıl olmasıyla ilgili herşeyi mimar tasarlar ve projelendirir. İnşaat mühendisi ve diğer ilgili mühendisler makine mühendisi, elektrik mühendisi meslekleri ile ilgili hesap ve projeleri hazırlarlar. Önce inşaat mühendisi dediğimiz için mühendislerden inşaat mühendisi hakkında bilgi verelim. Tahmin ya da bidiğiniz gibi binanın taşıyıcı sisteminin hesap ve boyutlandırılması ve teferruatını belirlemek inşaat mühendisinin işidir. Tabi bu arada mühendislerle mimar aralarında görüşüp fikir alışverişinde bulunurlar. Sıhhi tesisatın projelendirilmesi makine mühendisinin, elektrik tesisatının projelendirilmesi elektrik mühendisinin işi.
Bir önemli uyarı: Siz siz olun bir mimara “Siz iç mimar mısınız, dış mimar mısınız?” diye bir soru sormayın. Birisi size mimar olduğunu söylediyse, O mimardır, iç mimar değildir. İç mimar olan zaten iç mimar olduğunu söyler. Ayrıca dış mimar diye bir şey dünyada yok, lütfen uydurmayın. Bu arada peyzaj mimarı var açık alanları, meydan, park, bahçe gibi yerleri planlayan. Aman ha bina dışını planlıyor diye ona da sakın dış mimar demeyin. O da peyzaj mimarı.
Şimdilik bukadar olsun.
Kalın sağlıcakla.


Ali Soyyiğit

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Elin Verdiğini Öbür Elin Görmesin

Doğru Merdiven

SILA-İ RAHİM

Tevazu ve Kibir

Sevgi Baht Olmuş Ezelden Bize