Dua ve Salat-ü Selam

De ki: (Ey insanlar!) "Kulluğunuz ve niyazınız olmasa Allah size ne diye değer versin! (Ey inkârcılar!) Siz O’nun dinini yalan saydığınız için bunun günahı artık yakanızı bırakmayacak!”
Furkân Suresi - 77 . Ayet 

Rabbiniz şöyle buyurdu: Bana dua edin, duanızı kabul edeyim. Bana kulluk etmeyi kibirlerine yediremeyenler, aşağılanmış olarak cehenneme gireceklerdir!”
Mü'min Suresi - 60 . Ayet

Şüphesiz ki Allah ve melekleri, Peygamber’e çokça salât ederler. Ey mü’minler, siz de O’na salevât getirin ve tam bir teslîmiyetle selâm verin!”
Ahzâb Suresi 56. Ayet

“Dua müminin silahıdır.”
Hadis-i Şerif

“Dua ibadetin özüdür.”
Hadis-i Şerif

Konu dua olunca ayet ve hadislerle başladık. Fatiha süresinde de “Biz yalnız sana ibadet eder ve yalnız senden yardım dileriz” buyuruyor kulunun dilinden Rabbimiz.
Sadece dua hakkındaki ayet ve hadisleri yazıp anlamlarını versek sayfalar tutar. Bu rahmet denizinden bir kaç damla gönlünüze serpiştirebilirsek ne mutlu bize.
Bu dünyaya gelmekten murat Allahı tanımaktır. Öyle buyuruyor Allahu Teala: “Bilinmek istedim insanı yarattım.” Allahın nasıl bilindiğini de yüce peygamberimiz: “Nefsini bilen Rabbini bildi.” diyerek açıklıyor. Nefsini bilmek te acziyetini varlık sahibi olmadığını, kadir olanın, herşeyin sahibinin Hak olduğunu idrak etmektir. İslamın da tasavvufun da temeli budur. Bu da dua ve zikirle mümkün olur.
Dua etmek ibadetin özüdür buyuruyor peygamberimiz. İşte bundan dolayı. Dua kendini bilmek Rabbini tanımaktır zira.
Dua etmeyi Rabbimiz bize emrediyor. Kabul edeceğini buyuruyor. Günahsız ağızla yapılan duaların mutlaka kabul olacağı belirtiliyor. Ondan dua etmeden önce tövbe etmeli af dilemeliyiz. Müminin mümine duası müstecaptır. (Kabul edilmiştir.) Kişi kardeşine dua ederken günahsız kabul edildiğinden. Sevdiklerinize dua ediniz. Dua edin ki Allah da size dua edenler nasip etsin.
Burada kendi yaşadığım dua tecrübemi anlatacağım. Çok defa darda kaldığım, ümidimin azaldığı, çıkmaza girdiğim zamanlar gönülden Rabbime dua ettiğimde defalarca duam kabul oldu. Rabbim beni o çıkmazlardan feraha kavuşturdu, hamdolsun. Elhamdülillah.
Yukarda yazdığımız diğer hadiste dua müminin silahıdır buyuruyor peygamberimiz. Hem müdafa hem taarruz. Tabi kişi elinden geleni yapacak gücünün yetmediği yerde inançla samimiyetle dua edecek.
Dar zamanda bol zamanda çok dua ediniz.
Son olarak:
Übey bin Kâ‘b -radıyallâhu anh- şöyle anlatır:
Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz’e:
“–Yâ Rasûlâllah! Ben Siz’e çok salevât-ı şerîfe getiriyorum. Acaba bunu ne kadar yapmam gerekir?” diye sordum.
“–Dilediğin kadar.” buyurdular.
“–Duâlarımın dörtte birini salevât-ı şerîfeye ayırsam uygun olur mu?” diye sordum.
“–Dilediğin kadarını ayır. Ama daha fazla zaman ayırırsan senin için iyi olur.” buyurdular.
“–Öyleyse duâmın yarısını salevât-ı şerîfeye ayırayım!” dedim.
“–Dilediğin kadar yap. Ama daha fazla zaman ayırırsan senin için hayırlı olur.” buyurdular. Ben yine:
“–Şu hâlde üçte ikisi yeter mi?” diye sordum.
“–İstediğin kadar. Ama artırırsan senin için hayırlı olur.” buyurdular.
“–Öyleyse duâya ayırdığım zamanın hepsinde Sana salevât-ı şerîfe getirsem nasıl olur?” deyince:
“–O takdirde Allah Teâlâ, dünya ve âhirete âit bütün arzularını ihsân eyler ve günahlarını bağışlar!” buyurdular.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Elin Verdiğini Öbür Elin Görmesin

Doğru Merdiven

SILA-İ RAHİM

Tevazu ve Kibir

Sevgi Baht Olmuş Ezelden Bize